6/10/11

Τα παιδιά σκαρφαλώνουν στον ήλιο


Μερικούς μήνες νωρίτερα στο πάρκο


Όταν δεν είσαι γονιός ή εκπαιδευτικός, δεν ξέρεις πάντα τις σωστές μεθόδους να χειριστείς τις αταξίες ενός παιδιού, πόσο μάλλον μιας ομάδας παιδιών. Και για μερικές μέρες,είχαμε μεγάλο πρόβλημα με τα παιδάκια της γειτονιάς.

Όλα ξεκίνησαν όταν οι κηπουροί της Σπιτονοικοκυράς Εταιρείας εξαφάνισαν τους θάμνους μπροστά από τα μπαλκόνια του πρώτου ορόφου. Ο πρώτος όροφος της πολυκατοικίας μας είναι ουσιαστικά ημιόροφος,και μπροστά από τα μπαλκόνια μας υπάρχουν δόμες,που άδειες,δίνουν εύκολη πρόσβαση στα μπαλκόνια μας.

Γυρναώ το πρώτο απόγευμα, παρατηρώ παιδάκια στο μπαλκόνι του διπλανού διαμερίσματος. Η γειτόνισσα βγαίνει και ωρύεται να φύγουν.Από τις φωνές της,φοβάμαι και θέλω να κρυφτώ μαζί με τα παιδάκια...

Δέκα λεπτά αργότερα τα νιώθω να βρίσκονται στο δικό μας, να παίζουν με τον Μάρσαλ. Τρέχω να προλάβω ατύχημα. Ο Μάρσαλ ενθουσιάζεται με τα παιδάκια ενώ δεν έχει ακόμη την αίσθηση της ζημιάς που μπορεί να προκαλέσει ένα δάγκωμά του.
Αλλά περίμενε, τί θα τους πώ; Πώς θα το χειριστώ χωρίς να γίνω πολύ ενήλικη στα μάτια τους; 
Φορώ αυστηρό βλέμμα,που δοκίμασα μ΄επιτυχία σε μια κουτσομπόλα συνάδελφο, και τα ρωτώ τί κάνουν.
Τα παιδάκια  παρ' όλο που φοβούνται τους σκύλους και κάθε φορά που ο Μάρσαλ πηδάει για να τ΄αγκαλιάσει αυτά στριγγλίζουν,θέλουν να μείνουν για παιχνίδι με το σκυλάκι.  Τα νεύρα μου! Κι άντε, αυτά παιδάκια είναι, αταξίες θα κάνουν. Οι μαμάδες που κάθονται στην παιδική χαρά δίπλα αναίσθητες; Και το χειρότερο: Οι κλέφτες που έχουν εύκολη πρόσβαση στα σπίτια μας πώς θα αποτραπούν; 
Σπρώχνω τον Μάρσαλ στο διαμέρισμα, και  φέρνω τα παιδάκια μαζί. Να βγουν από την πόρτα κανονικά, μην χτυπήσουν στις δόμες.

Είχαμε επανάληψη της φάσης για μια βδομάδα. Οι μητέρες τους κάθονται αμέριμνες τσακίζοντας πασατέμπο και παγωτά. Θέλω να τις σπάσω στο ξύλο. Ο Λάβης πάει να θυμώσει στα παιδάκια αλλά αντί για αυτό, τα καλοπιάνει. Για ακόμη 2-3 μέρες κλείνω τον Μάρσαλ στο διαμέρισμα αλλά τα παιδάκια έρχονται και κτυπάνε την μπαλκονόπορτα. Κάθε μα κάθε απόγευμα. Δυο και τρεις φορές κάθε μέρα.
Ο Λάβης όμως λείπει στο εξωτερικό για μερικές μέρες. Οι γείτονες προτείνουν να τα απειλήσω πως θα φέρω την αστυνομία. Δεν θέλω όμως να παίξω την κακιά. Ούτε να τα προδώσω στους γονείς τους.

Αυτή τη φορά βρίσκω δέκα παιδάκια στο μπαλκόνι μας και τον Μάρσαλ να τρελλαίνεται από τον ενθουσιασμό. Τον σπρώχνω στο διαμέρισμα και κλείνω την πόρτα. Γυρνώ στα παιδάκια.

- Δεν είπαμε πως αν θέλετε να παίξετε με τον Μάρσαλ να έρθετε να κτυπήσετε το κουδούνι; 
-ΝΑΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ!!! (χορωδία!)
-Και γιατί δεν το κάνατε; 
-Διότι οι μαμάδες μας δεν μας αφήνουν να παίζουμε με σκύλους!
- Και σας αφήνουν να σκαρφαλώνετε σε ξένα μπαλκόνια; 
-....όοοοοοοοοοοοοοοχι.... (ντροπιασμένο χαμήλωμα ματιών)
- Μάλιστα...ξέρετε πως αν ο Μάρσαλ σας δαγκώσει, θα με βάλει φυλακή η αστυνομία; 
-!!! Μα αλήθεια; 
-Ναι! Βρίσκετε δίκαιο να μπω εγώ φυλακή διότι εσείς σκαρφαλώνετε στο μπαλκόνι μου;
- Όοοοχι....
- Οκ,για να είμαστε φίλοι. Ελάτε μέσα, έχω μπισκότα να σας κεράσω. Θα μου υποσχεθείτε πως δεν θα ξανάρθετε στο μπαλκόνι, κι εγώ θα έρθω σε λίγο με τον Μάρσαλ έξω να παίξετε. Εντάξει;  Υπόσχεση λεβέντικη όμως, όχι ψεύτικη. Σύμφωνοι; 
-Σύμφωνοι! 
Έκανα και χειραψία με τον  "αρχηγό" τους. Σφράγισμα συμφωνίας μαζί με τα μπισκότα.

Έτσι κι έγινε.

Εδώ και μερικές μέρες,βρήκα την ησυχία μου. Την Κυριακή, ήρθαν και μου χτύπησαν το κουδούνι μάλιστα για να βγω να παίξουμε ποδόσφαιρο. Πόσες μαμάδες ξέρουν να κλωστάνε σωστά την μπάλα; χαχα! :))))

πριν μερικές μέρες στον ειδικό χώρο για σκύλους στο πάρκο πρώην αεροδρόμιο

Δεν ξέρω αν νομικά ή ηθικά ήταν σωστά αυτά που τους είπα αλλά δεν ήξερα τί άλλο να κάνω,εκτός από το να θυμώσω και να ρεζιλευτώ στις μαμάδες τους, που συνεχίζουνε να κάθονται αναίσθητες στα παγκάκια και να μασουλάνε πασατέμπο. Για το πασατέμπο, έχουν πρόβλημα με τις Παγοχωρίτισσες. Άλλη ιστορία αυτή όμως...

7 σχόλια:

  1. Και δεν είσαι ούτε γονιός ούτε εκπαιδευτικός; Αλήθεια;
    Από την άλλη, για να το χειριστείς τόσο καλά... μάλλον αλήθεια είναι!
    Ρίξε ένα σουτ και εκ μέρους μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια χαρά το χειρίστικές το θέμα. Απλά απορώ, χάνουνταν τα παιδιά από μπροστά τους και δεν τα έψαχναν; Για πόση ώρα; Δηλαδή δεν πήραν χαπάρι; Μια παρατήρηση δεν τους έκαναν να μένουν κοντά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μια χαρά τα πήγες. δεν ξέρεις ποτέ πως θα αντιδράσουν οι μανάδες τους. είναι κόσμος που είναι υστερικός μπας και θυμώσει κάποιος ή κάνει παραρατήρηση στα παιδιά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γειά! :)
    Είπα να σερφάρω λίγο και στα μη κουζινικά σου μωβ κύματα, ξέρεις μερικές φορές μου αρέσει κι εμένα να κοιτάω έξω από το σκοτεινό μου παράθυρο ρεμβάζοντας και αμπελο-φιλοσοφώντας! :)

    Η αλήθεια είναι πως αγχώνομαι κι εγώ λίγο με τα μικρά παιδάκια γιατί προβληματίζομαι για τον τρόπο που πρέπει να τους μιλήσω, σε τέτοια ηλικία νομίζω όλα παίζουν καθοριστικό ρόλο!
    Από την άλλη, χωρίς να είμαι γονιός ούτε εγώ, παρατηρώ επίσης αρκετούς γονείς που δε μοιάζουν να έχουν τέτοιες ανησυχίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπαρία μου,
    όχι όχι,δεν είμαι. Εκτός αν μετρά για παιδάκι ο Μάρσαλ! :)
    Όσα σουτ θέλεις!

    Σμιλί και Μάνα,
    κάνει καλό να τ΄ακούς από μητέρες, ευχαριστώ! :)))))))))))))))

    Για να καταλάβετε: Ζούμε σε ένα συγκρότημα εξαόροφων πολυκατοικιών,που στο κέντρο τους διαθέτουν μια τεράστια παιδική χαρά. Το διαμέρισμα μας κοιτάει στον κάθετο δρόμο που οδηγάει στην παιδική χαρά.
    Οι ξένες μητέρες κάθουνται στα παγκάκια και μάλλον επιβλέπουν τα μικράκια τους περισσότερο,αφήνοντας τα μεγαλύτερα ελεύθερα. Οι Παγοχωρίτισσες μαμάδες πάλι χμ...είναι γνωστές για την φιλελευθερία τους. Καμία σχέση με τις μαμάδες της Κύπρου/Ελλάδας.
    Και όλες μαζί,περισσότερο βρίσκονται για το απογευματινό τους μπρέικ παρά για να επιβλέπουν τα παιδιά.
    Σμιλί μου,
    το πρόβλημα ήταν πως δεν ξέρεις και ποιάς το παιδί σκαρφαλώνει στα μπαλκόνια. Δεν θα έπαιρνα σβάρνα τα παγκάκια για να τις βρω.

    Μάνα (το μου διαβάζεται αστεία δίπλα στο νικ σου ),
    είδες; αυτή την παράμετρο δεν την σκέφτηκα καν! Ας τολμούσαν όμως να μου έκαναν παρατήρηση!Με τί μούτρα,αλήθεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σκοτεινή μου Σεφ,
    καλωσόρισες κι εδώ!

    Εμ,αυτό το μπλογκ ξεκίνησε αλλιώς, προχώρησε διαφορετικά, τώρα είναι στη φάση ρεάλιτι.
    Για τους γονείς,χμ...η πλειοψηφία των γονιών κάνει μάλλον τα πάντα για τα παιδιά και το μέλλον τους. Θα χρειάζονται μερικά διαλειμματάκια.
    Και όντως, μεγάλο άγχος πως να χειριστείς τα ξένα παιδάκια.

    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

κυματοθραύστες